Ίσως όμως απορροφηθούν αλλού
- 1
Αθήνα
Την επιλογή της κυβέρνησης να μην ανανεώσει τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου, να μην τις μετατρέψει σε συμβάσεις αορίστου χρόνου επανέλαβε ο υπουργός Μεταφορών Δημ.Ρέππας απαντώντας σε ερώτηση για τους συμβασιούχους του μετρό.«Είμαστε πραγματικά μπροστά σε μία δύσκολη, όχι ευχάριστη κατάσταση» τόνισε ο υπουργός ενώ πρόσθεσε ότι έχει «έχει κληθεί η διοίκηση του Οργανισμού να μελετήσει τις πραγματικές ανάγκες και να δούμε βάσει αυτών των αναγκών πώς μπορούν να έχουν ένα πλεονέκτημα οι εργαζόμενοι, λόγω της εμπειρίας τους, ώστε να ενταχθούν στους Οργανισμούς μεταφοράς, αν αυτό είναι απαραίτητο, στο βαθμό που είναι απαραίτητο».
Η εταιρεία λειτουργίας του μετρό, ΑΜΕΛ ΑΕ, «ήταν κερδοφόρος. Δεν επιβάρυνε το κοινωνικό σύνολο και εξασφάλισε και για τους εργαζομένους του έναν αξιοπρεπέστατο εισόδημα, αφού κατά μέσο όρο το κόστος αποδοχών ανά εργαζόμενο έφτανε περίπου τις 46.000 ευρώ το χρόνο» είπε ο υπουργός.
Ωστόσο, πρόσθεσε, «το 2009 ο Οργανισμός αυτός, για πρώτη φορά, παρουσιάζει λειτουργικές ζημιές που ξεπερνούν τα 20 εκατ. ευρώ».
Το γεγονός αυτό ο κ. Ρέππας παραδέχθηκε ότι μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγους, αλλά «φαίνεται ότι επιβαρύνεται μεταξύ των άλλων, και από τις αθρόες προσλήψεις οι οποίες έγιναν χωρίς σχεδιασμό, χωρίς να υπάρχει μελέτη, ώστε να ανταποκρίνονται σε πραγματικές ανάγκες, σε ένα συγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο αυτού του Οργανισμού το οποίο δεν είχε καν εκπονηθεί. Ήταν πελατειακού χαρακτήρα και βεβαίως μπορώ να αναφέρω αριθμητικά στοιχεία και μεγέθη τα οποία επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές».
»Πρέπει να σας πω ότι ενώ μέχρι το 2004 υπηρετούσαν 1.139 εργαζόμενοι στην ΑΜΕΛ, μέσα σε λίγα χρόνια ο αριθμός αυτός, μέχρι το 2009, αυξήθηκε κατά 550 άτομα. Έφτασε τα 1.688, αυξήθηκε περίπου κατά 50% τοις εκατό, με ότι αυτό σημαίνει για τις δαπάνες που πρέπει να κάνει αυτός ο Οργανισμός, χωρίς να έχει αυξήσει τα έσοδά του».
Ο κ. Ρέππας επιτέθηκε στην Νέα Δημοκρατία για τη συνολική διακυβέρνηση της, αλλά και για την πολιτική της στον τομέα των μεταφορών. Όπως είπε «...μας παραδόθηκε ένας νεκρός, τον οποίο οφείλουμε όχι απλώς να τον αναστήσουμε, αλλά και να τον καταστήσουμε πρωταθλητή ταχύτητας και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα».
Σε ότι αφορά τις μεταφορές ο υπουργός πρόσθεσε: «Είχαμε την Ολυμπιακή, οδηγήθηκε σε τραγωδία, ναυάγιο, ο ΟΣΕ, τον οποίο προσπαθούμε να εξυγιάνουμε. Οι αστικές συγκοινωνίες παρουσιάζουν και αυτές ήδη συσσωρευμένα ελλείμματα που ξεπερνούν το ένα δισεκατομμύριο ευρώ, με ετήσιες ζημιές που ξεπερνούν τα πεντακόσια εκατομμύρια. Θα πρέπει να κάνουμε τις ανάλογες παρεμβάσεις».
«Θα ήταν ιδιαιτέρως ευχάριστο να εξασφαλίζαμε για το σύνολο των πολιτών συνθήκες μόνιμης και σταθερής εργασίας, όπως αναφέρετε κι εσείς στην ερώτησή σας στον δημόσιο και ιδιαιτέρως και στον τομέα των μεταφορών. Αυτό όμως δεν είναι εφικτό το αντιλαμβάνεστε. Είναι ουτοπικό» είπε στην αρχή της τοποθέτησή τους ο κ. Ρέππας, ενώ σε άλλο σημείο επισήμανε ότι λόγω της συγκυρίς και της καμένης γης που παρέλαβε η κυβέρνηση από την ΝΔ «συχνά η πολιτική μας ετεροπροσδιορίζεται».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου