Δευτέρα 9 Αυγούστου 2010

Γκάζι για τις συγχωνεύσεις

Τη μείωση στο μισό του ετήσιου ελλείμματος του ΟΑΣΑ επιχειρεί η κυβέρνηση. Ενοποιούνται τα τρόλεϊ με τα λεωφορεία και το μετρό με τον ηλεκτρικό

«Φρένο» στις δαπάνες των συγκοινωνιακών φορέων προτίθεται να βάλει η κυβέρνηση από το φθινόπωρο, με στόχο τη μείωση κατά το ήμισυ του ετήσιου ελλείμματος του ΟΑΣΑ που φτάνει τα 600 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο.



Ανοιχτό το ενδεχόμενο απεργιών στο μετρό και τα υπόλοιπα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς οι εργαζόμενοι προειδοποιούν πως δεν θα δεχθούν απολύσεις ή περικοπές στους μισθούς τους

«Οχημα» των σαρωτικών αλλαγών που αναμένονται θα αποτελέσουν οι δύο νέες εταιρείες που θα δημιουργηθούν από τη συγχώνευση των σημερινών συγκοινωνιακών φορέων, οι οποίοι πάντως θα διατηρήσουν τον δημόσιο χαρακτήρα τους. Στην πρώτη θα υπάγονται τα μέσα σταθερής τροχιάς και στη δεύτερη τα οδικά μέσα.
Ηδη, όπως αποκάλυψε χθες το «Εθνος της Κυριακής», στο πλαίσιο της μείωσης των δαπανών μελετώνται προτάσεις για δραστικές περικοπές στις υπερωρίες και στις δευτερεύουσες απολαβές των εργαζομένων, οι οποίες στο εξής δε θα ξεπερνούν τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, που κυμαίνεται μεταξύ 8% και 10%, μείωση ή και κατάργηση των ρεπό κυρίως των οδηγών στα λεωφορεία, «μετακίνηση» των απασχολουμένων από εταιρεία σε εταιρεία ανάλογα με τις προκύπτουσες ανάγκες και αλλαγή στους κανονισμούς εργασίας για όσους προσληφθούν από τώρα και στο εξής.
Ταυτόχρονα δεν θα υπάρξει ανανέωση των συμβάσεων που κρίθηκαν παράτυπες από το πόρισμα των επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης στο μετρό και στο τραμ.
Στις άμεσες κινήσεις που εξετάζονται συγκαταλέγεται η απορρόφηση του ΗΣΑΠ (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος) από την ΑΜΕΛ (εταιρεία λειτουργίας του μετρό), με την οποία, αν και εκτελούν ταυτόσημο έργο, έχουν εντελώς διαφορετικές μισθολογικές δαπάνες, με το μέσο κόστος του κάθε εργαζομένου να ανέρχεται στα 86.000 ευρώ στον ΗΣΑΠ και στα 43.000 ευρώ στην ΑΜΕΛ.
Στους στόχους του υπουργείου συμπεριλαμβάνεται και η αύξηση των εσόδων, η οποία θα επιτευχθεί κυρίως με την πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής, καθώς το ποσοστό της λαθρεπιβίβασης στην ΕΘΕΛ φτάνει το 40%.
Για τον σκοπό αυτό εξετάζεται η είσοδος ιδιωτών στον έλεγχο των εισιτηρίων μέσω Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα κυρίως σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
Παράλληλα από τη νέα χρονιά θα πρέπει να αναμένονται αυξήσεις και στο ενιαίο εισιτήριο αξίας 1 ευρώ, ενώ θα επανεξεταστεί και η πολιτική των καρτών απεριορίστων διαδρομών, καθώς αποδείχθηκε ότι η μείωση της τιμής τους οδήγησε σε «βουτιά» τα συνολικά έσοδα του Οργανισμού από το κόμιστρο.
Συγκεκριμένα, η πτώση των πωλήσεων εισιτηρίων έφτασε το 30% το 2009, με το συνολικό έσοδο από τα εισιτήρια, το οποίο είχε μειωθεί από το 2008 κατά 2,5%, να εμφανίζει περαιτέρω υποχώρηση το 2009 κατά 3%.
Ταυτόχρονα από το φθινόπωρο σχεδιάζεται περαιτέρω περικοπή των δρομολογίων των λεωφορείων, με στόχο να ενισχυθούν οι συνδυασμένες μεταφορές, ώστε πολλές από τις γραμμές που συνδέουν σήμερα τα προάστια με το κέντρο να σταματούν σε σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς, στα οποία θα μετεπιβιβάζεται το κοινό.
Πρώτες αντιδράσεις στο Μετρό
«Αγκάθι» η απομάκρυνση των συμβασιούχων
Κινητοποιήσεις στο σύνολο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς το προσεχές διάστημα αναμένεται να προτείνουν σήμερα οι εργαζόμενοι στο μετρό, οι οποίοι διαμαρτύρονται για την απομάκρυνση περίπου 270 συμβασιούχων από την εταιρεία.
Πρόκειται για προσλήψεις οι οποίες είχαν γίνει στην προεκλογική περίοδο και, σύμφωνα με το πόρισμα των Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης, ήταν παράτυπες. Ηδη οι πρώτες 40 συμβάσεις δεν ανανεώθηκαν, ενώ πρόθεση του υπουργείου είναι να μην ανανεωθούν και οι υπόλοιπες, καθώς σ’ αυτές αποδίδεται μεγάλο μέρος της ζημίας των 20 εκατομμυρίων ευρώ που εμφάνισε πέρυσι για πρώτη φορά το μετρό.
Σε χθεσινή τους ανακοίνωση οι εργαζόμενοι προειδοποιούν με νέες κινητοποιήσεις, υπογραμμίζοντας ότι δεν θα δεχτούν καμία απόλυση και περικοπή μισθού, ενώ θέτουν και ζητήματα ασφάλειας εξαιτίας της μείωσης του προσωπικού: «Για τις επιπτώσεις που απορρέουν από τη μείωση του προσωπικού και κατ’ επέκταση την υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, την έκπτωση σε όλα τα επίπεδα ασφαλείας επιβατών και την απαξίωση του μετρό είναι αποκλειστικά υπαίτιοι όλοι αυτοί που παίρνουν την ευθύνη για τις απολύσεις εργαζομένων που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες» σημειώνουν οι συνδικαλιστές του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας του μετρό.
Οι ίδιοι μάλιστα κάνουν λόγο για «τεχνητή εμφάνιση ελλείμματος μέσω λογιστικών τεχνασμάτων που υποκρύπτουν σκοπιμότητες ιδιωτικοποίησης και ξεπουλήματος».
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου